Drie stammen proberen te overleven in het barre klimaat aan het begin van de nieuwe IJstijd.
Het woud van de wintergeesten
A time beyond beginning
Utrecht: Het Spectrum, 1999
456 p.
90-274-6630-0

Tijdens een tocht door de bossen wordt de groep van M'alsum overvallen De vrouw van M'alsum wordt meegenomen om de baby van de hoofdman te zogen. De broer van M'alsum blijft zwaar gewond achter en wordt door leden van een oude stam verzorgd. M'alsum zelf denkt alleen aan zichzelf, vermoordt zijn andere broers als hem dat uitkomt en doodt tegen alle wetten in een mammoet. Terwijl zijn vrouw zich aan de baby gaat hechten en zijn broer langzaam geneest, slaagt M'alsum erin, onder valse voorwendsels, als held geëerd te worden. Maar als hij het stamhoofd verjaagt, keert het lot zich uiteindelijk tegen hem. Deze roman speelt ongeveer 5000 jaar geleden, aan het begin van een nieuwe ijstijd. Drie stammen strijden tegen elkaar, maar vooral om te overleven. Uiteindelijk zorgt het verraad van M'alsum ervoor dat de stammen samenwerken om hem te verjagen. In dit verhaal, het 10de in de serie "Kinderen van de Dageraad", spelen vooral ongeschreven wetten en handhaving van normen een rol. Er wordt ve…Lees verder