Het heetst van de dag
Nora Roberts
High noon
Amsterdam: De Boekerij, 2008
512 p.
9789022549841

Als zus van vier broers en moeder van twee zonen verkreeg Nora Roberts een zeker inzicht in de mannelijke aard. Met deze kennis schrijft ze boeken die bevolkt worden door sterke vrouwen en humoristische mannen. Phoebe werkt als crisis-onderhandelaar bij de politie van Savannah, een stadje aan de oostkust van de Verenigde Staten. Ze probeert gijzelaars vrij te spreken, zelfmoordenaars van de rand van het dak te praten en familiedrama's tot een goed einde te brengen. De rijke maar eenvoudige Duncan ziet haar bezig en valt voor haar vastberadenheid en fijngevoeligheid.
Dat dit romantisch liefdesverhaal in de smaak valt van een tijdschrift als 'Cosmopolitan', hoeft niet te verbazen. In Het heetst van de dag beleven Duncan en Phoebe een idyllische romance, die via weinig obstakels en wensvervullende seksscènes zowaar naar een huwelijksaanzoek leidt. Op de achtergrond speelt Phoebes interessante job als onderhandelaar, met dringende oproepen en de onvoorziene nasleep van opgeloste…Lees verder
Rechercheur Phoebe heeft een goede reputatie als het gaat om onderhandelen met gijzelnemers en mensen die dreigen met zelfmoord. Als zij een van haar mannelijke ondergeschikten berispt, voelt deze zich zwaarbeledigd en zint op wraak. Phoebe wordt gestalkt en overvallen. Maar zelfs als de dader hiervan opgepakt wordt, is ze niet veilig. Er worden aanslagen gepleegd op haar ex-man en haar mentor bij de politie. Uiteindelijk moet ze onderhandelen met een gevaarlijke gijzelnemer die er op uit is haar reputatie te vernietigen. Intussen ontstaat er iets moois tussen Phoebe en een (knappe en rijke) man. Deze spannende roman geeft een mooi beeld van het optreden van bemiddelaars bij gijzelingsdrama’s. Het tactische optreden van de onderhandelaar vormt een wezenlijk deel van deze roman. Een warm boek over liefde en familie, waarin interessante weetjes zijn verwerkt over de gang van zaken en onderlinge verhoudingen binnen een groot politiecorps. Een spannend en romantisch verhaal dat voor enige…Lees verder

Over Nora Roberts

CC BY-SA 2.0 - Foto van/door Dev Librarian

Nora Roberts, geboren als Eleanor Marie Robertson (Silver Spring, Maryland, 10 oktober 1950) is een Amerikaanse romanschrijfster. Ze schreef meer dan tweehonderd romans, voornamelijk liefdesromans, waarvan wereldwijd 280 miljoen exemplaren zijn verkocht. Haar boeken zijn vertaald in meer dan dertig talen. Lifetime Television verfilmde een aantal van haar boeken — onder meer Midnight Bayou — onder de noemer Nora Roberts filmcollectie 2009.

Onder het pseudoniem J.D. Robb schreef ze ook 38 misdaadromans, de 'in Death' serie.

Bestseller 60

Bibliografie (selectie) onder pseudoniem J.D. Robb (thrillers)