Message in a bottle
Parallelle titel
Message in a bottle
Amsterdam: Boekerij, [2018] | Andere uitgaves
263 p.
9789022585641 (paperback)

Theresa, een journaliste, ontdekt in een fles een liefdesbrief. Hierdoor geïntrigeerd, vermeldt ze de brief in haar Column en door de reacties hierop ontdekt ze meer brieven van dezelfde schrijver. Ze gaat op zoek naar deze Garrett, en ontdekt dat hij een jonge weduwnaar is. Tussen Garrett en Theresa onstaat een diepe liefde, maar hun verschillende achtergrond staat een huwelijk in de weg. Als Garrett ontdekt dat Theresa zijn brieven heeft, verbreekt hij de relatie. Na verloop van tijd beseft hij, dat hij nog steeds niet los is van zijn overleden vrouw. Als hij eindelijk afscheid kan nemen van haar, krijgt hij een ongeluk. Het betreft hier een prachtig liefdesverhaal, waarbij de hoofdpersonen nog te zeer vast zitten aan hun verleden om een nieuwe start onder ogen te zien. Een mooi verhaal met heel poëtische beschrijvingen van de zee en de gevoelens van de hoofdpersonen. Het einde is een tamelijk emotionele gebeurtenis, waarbij menige traan zal vloeien. In 1999 verfilmd als 'Message in…Lees verder

Over Nicholas Sparks

Nicholas Charles Sparks (Omaha, Nebraska, 31 december 1965) is een Amerikaans auteur. Hij schreef romans over verschillende thema’s zoals geloof, liefde, drama en het lot. Hij heeft tot nu toe 21 boeken gepubliceerd en woont tegenwoordig in New Bern, North Carolina, met zijn vrouw Cathy en hun vijf kinderen (drie zonen Miles Andrew, Ryan Cote, en Landon, en tweelingdochters Lexie Danielle en Savannah Marin).

Nicholas Sparks is geboren op oudejaarsavond in Omaha, Nebraska als zoon van Patrick Michal Sparks, een professor, en Jill Emma Marie Sparks, een huismoeder en de assistente van een optometrist. Hij heeft een broer Michael Earl "Micah" Sparks (1964) en een overleden zus Danielle "Dana" Sparks (1966–2000). Sparks is rooms-katholiek opgevoed en heeft Duitse, Tsjechische, Engelse en Ierse voorouders.

Omdat zijn vader nog studeerde toen Sparks geboren werd verhuisde het gezin vaak. Nog voordat hij acht jaar was …Lees verder op Wikipedia